måndag 3 oktober 2011

Ny runda, nya tag

Ja idag startade den nya rundan. Jag hade laddat för att vara med från start, mobilen var laddad samt extrabatteriet, hade blandat sportdryck i flaskan och cyklade ut och ställde mig vid universitetet, var där ca 10 min innan rundan började så jag passade på att lägga upp en ev. plan som troligtvis inte skulle hålla ;)

Vid förra rundan var jag inte med från start men då var det relativt lugnt, tog flera timmar innan den första turfaren var ute... denna gång räknade jag dock med lite motstånd, hade sett att mipson tog vallacircle ca 20 min innan starten på nya rundan så han stod troligtvis nånstans i krokarna och lurade.

När det var 1 min kvar satte jag mig på cykeln och gjorde mig beredd, sen kom nedräkningen 10, 9, 8, 7, 6 ,5 ,4 ,3 ,2 ,1 Turf!
Jag cyklade in i första zonen och började ta den, sen hände ingenting.... efter en stund hörde jag "zone taken" då cyklade jag vidare trots att appen verkade låst, vid nästa zon krashade applikationen och sen fick jag ingen kontakt med servern, stod där och strulade i 15 min innan jag fick kontakt en kort stund, såg då att mipson stod vid vallaslope, antagligen hade han problem han med, fick tillslut appen att räkna ner men någon "zone taken" blev det inte... struntade i det och cyklade till nästa, korallen, samma strul där, antagligen blev starten på rundan lite mycket för servern.

Funderade sen på hur jag skulle lägga upp min plan, mipson var ju på samma ställe som mig, bestämde mig för att röra mig mot stan direkt och ta universitetet senare för att inte bli blockad av mipson, det verkade fungera, appen kom igång och jag började ta zonerna ner mot stan, på väg ner ser jag att nexor (Roxen ;) ), härjar för fullt på stan, bestämmer mig för att ta så mycket som möjligt i utkanten, tar och rundar stan, det funkar fint, nexor, plockar de centrala zonerna och jag får en fin väg runt och bort till Cloetta Center och vidare mot båtklubben.

Efter det var det fortfarande en 20 min kvar innan blocktiden för nexors centrala zoner skulle gå ut så jag tog en runda bort mot Tannefors, efter vilket det bar av mot innerstan och sen hemåt.




Väl hemma blev det lunch och laddning av telefon innan det bar av ut igen.

Fortsättning följer...





5 kommentarer:

  1. Stark inledning!
    Som tur var slipper du mig numera, se till att ro hem ett guld till Linköping! :)

    SvaraRadera
  2. Va ska du inte vara med denna runda? Vore ju synd efter en sån stark inledning!

    SvaraRadera
  3. Inte så stark, fick ju ge mig i förtid :P

    Tyvärr för mycket problem med cykeln som jag inte känner för att lägga pengar på(kedja, däck, ena hjulet och ena pedalen) och utan turfcykel är det inte intressant att turfa. Anledningen till punkan var troligtvis huvudsakligen på grund av att de är väldigt nedslitna.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att cykelproblem gör att du inte kan fortsätta i samma takt Roxen. Jag vet inte vad du har för cykel men jag köper billiga delar på Biltema eller beställer från Tyskland. T.ex nya bra Schwalbe däck är rejält mycket billigare att köpa inkl. frakt från Tyskland än i butik i Linköping. (se t.ex. http://www.rosebikes.se/ eller http://happymtb.org/forum/butiker/ för fler butiker)

    Annars står som sagt nog hoppet till dig frejo (eller Thunell?, krval? goose?, ...?), för jag är rätt sliten och kommer förresten att åka bort ca en vecka till en annan stad så mig slipper du också frejo ha

    - mipson

    SvaraRadera
  5. Det är en racer som jag inte använt till annat än turf de senaste 2åren då jag har annan cykel om jag mot förmodan kör lopp eller någon träningsrunda som däremot inte fungerar för turf.

    Lägga ut ett par k endast för turf känns inte så motiverande då det är tillräckligt med den tid man förlorar i livet pga det :)

    Tycker du får ta och fixa en guld Mipson! Du körde ju på bra förra månaden så du kan ju helt klart!

    SvaraRadera