lördag 3 september 2011

Nya zoner!

Strax efter att vi lämnade Göteborg på väg hem mot Linköping poppade det upp ett gäng nya zoner i Linköping! Tyvärr var det jag som körde då så frugan fick beskriva dom för mig, nu har vi dock passerat Jönköping och precis bytt förare så jag har kunnat inspektera läget själv.

Det ser riktigt bra, snabbt räknat ser det ut som ca 16-17 nya zoner, försökte räkna bort de som var neutrala sen innan. Riktigt kul med nya zoner, tack för det tomtebloss! Jag gillar starkt zonerna som numera kopplar ihop Tallboda med resten av stan så en sväng dit ut blir det garanterat framöver, det har även tillkommit zoner som kopplar ihop Vidingsjö med resten så även dit är det mer värt att åka nu.

Sen har det blivit några på hemmaplan (Lambohov/Mjärdevi) som kommer bädda för en bra start och slut på turfrundorna, SciencePark är ett bra tillskott till det ständiga kriget under arbetstid ;)

Lite mer tveksam är jag till zonen som ligger på kyrkogården där man vad jag vet inte får cykla... får se hur noga det är med det... Det blir hur som helst riktigt bra med ännu en zon att plocka på väg in till stan.

Lite synd var det att mitt förslag RoadsEnd inte kom med (men jag antar att ni zonläggare drunknar i förslag), zonen jag hade lagt in som förslag ligger i slutet på en cykelväg som slutar mitt i ingenting men den hade knytit ihop Lambohov med DrivingZone på ett snyggt sätt för de som vill gå/cykla genom hagen istället för att åka runt allting. Men men, man kan ju inte få allting på en gång, nu är jag riktigt turfsugen på våra nya zoner.

Linköping ser för övrigt lugnt ut, de zonerna mipson tog från mig har han fått behålla med 200pph i mer än 24h vilket nu drygat ut hans ledning över mig till mer än 12k poäng. Tog alla Linköpingsturfare ledigt samtidigt? Det ser nästan för lugnt ut... lite som lugnet före stormen...

3 kommentarer:

  1. 16-17 nya zoner, Grattis!
    Nu vet inte jag hur stor skillnad det kommer att göra i ert redan Turföverbefolkade Linköping, men fler zoner är ju alltid välkommet!

    Själv räknade jag nyss ut att jag bor i länet med minst antal zoner per capita...
    Får hoppas de gör nåt åt saken snart.

    SvaraRadera
  2. Håller med om att zonen på kyrkogården var tveksam :/

    Jag gillar utvecklingen i västra LKPG. Rundan runt rydskogen med Ryd, Skäggetorp, Uni., Mjärdevi har blivit lite mer värdefull. Nu fattas det bara fler zoner i de fortfarande glesa sydöstra förorterna.

    SvaraRadera
  3. Grattis till de nya zonerna! Linköping måste ju nästan vara den turftätaste staden. Brukar nästan alltid se att det är flera turfare ute samtidigt.

    Här i Gävle fick vi nya zoner i samband med omgångsstarten, men det finns mer att önska för att bättre koppla ihop ett par områden. Men, det är bara att turfa på som tusan och visa på behovet :)

    //Nattkryp @gefleturf.blogplatsen.se

    SvaraRadera