söndag 4 september 2011

Dagen efter

Ja inte i den bemärkelsen man brukar säga utan snarare dagen efter ninjamedaljen ;)

Det blev som bekant en nattrunda igår, främst för att jag suttit still 4h i bilen två dagar i rad och sen ätit alldeles för mycket god mat hos svärfar, jag behövde helt enkelt röra på mig lite, vad är bättre då än att turfa? särskilt som det tillkommit ett gäng nya zoner som ingen hade tagit ännu + att jag skulle få möjlighet att ta Ninja-medaljen =)

Det blev en ganska rejäl runda:
Jag insåg ganska snabbt att det behövdes lite proviant för nattoperation i denna skala, så det fick bli en burgare på väg till VallaCircle. På vägen dit fick jag hoppa över Korallen pga studentfest, och det blev lite sick-sackande mellan fulla studenter också.

Efter provianteringen bar det av neråt stan, kändes bäst att plocka de centrala zonerna innan nattklubbarna började stänga, på vägen dit tog jag den nya zonen på kyrkogården, den var inte så bökig som jag befarade, bara att svänga in genom en stor grind och sen var det inte många meter till zonen, dock något kuslig i mörkret kl 01 på natten.

När de centrala delarna av stan var avklarade var det dags att plocka de nya zonerna som dykt upp utåt Tallboda till, klockan var nu 01:30 och jag funderade lite på hur jag skulle lägga upp försöket på ninjamedaljen (3 zoner mellan kl 02 och 03), ville ju inte bli stående i Tallboda med alla zoner tagna innan kl 02. Bestämde mig för att ta några zoner i ytterkanterna av centrum för att sen sätta fart mot NetOnNet och 360Zone för att på vägen dit scouta de nya zonerna så jag kunde ta de på vägen tillbaka.

Den planen funkade perfekt, kl 01:59 stod jag vid NetOnNet och när klockan var någon minut över 2 tog jag den zonen för att sen sätta fart mot Tallboda, där plockade jag en av de gamla zonerna som jag inte tagit tidigare och sen en ny och i och med den fick jag medaljen.

Vägen hem kantades av allehanda händelser, försökte gena över ett vägbygge men möttes av ett stort hål som var början till en biltunnel, inte helt lätt att se vidden av det i mörkret, sen genade jag genom ett industriområde och fann mig själv på fel sida av en låst grind, på något sätt hade jag hamnat på insidan, lyckades leta mig ut och runt, i samma veva skrämde jag upp ett djur som jag först trodde var en katt men 2m ifrån mig såg jag att det var en grävling... Vidare så dök det upp 2 harar och en katt, full fart på djuren nattetid med andra ord.

I Tannefors tog jag en av de nya zonerna och sedan även Slaughter som jag inte tagit tidigare, nu började klockan närma sig 03 så det var läge att börja röra sig hemåt, vid NearBridge hittade jag en mobiltelefon i gräset, plockade upp den och tog med mig den när jag ändå skulle till CopZone, där hittade jag en polis som jag lämnade över den till.

Resterande väg hem var till synes lugn, tog zonen BetweenGoals som snyggt knöt ihop CopZone med TreeSome, även om jag gjorde en liten avstickare till Military där emellan.

Idag blev en kortare runda med hunden när jag gick lunchpromenad och sen en familjeturf-runda på kvällen med frun och hunden, mysigt =). Denna runda blev ca 11km på cykel, dock något långsammare för hundens skull. Dessutom hittade vi ett par nycklar vid den nya SciencePark zonen, de hade som tur var en sån där märkbricka på sig så vi la de på lådan direkt, värst vad man hittar grejer när man turfar... först en mobil och sen ett par nycklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar